I ♥ My Followers

♥ SI GEMOK ♥ SI KURUS ♥

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 19, 2010

If U r My Future Husband

Aku tak tahu dari mana asal usul kau dan bagaimana aku akan bertemu kau. Tapi aku sediakan warkah buat kau kerna aku sering terfikirkan kau. Aku cuma ingin kau tahu.................

Bukan harta yang aku cari, bukan pangkat yang aku kejar. Aku cuma ingin mencari seseorang yang mampu membimbing aku dan mampu mengajar aku. Aku cuma insan lemah dan aku punya banyak kekurangan. Aku ingin kau tahu, yang aku tak kisah kalau kau tak sekaya Bill Gates atau Donald Trumph. Cukup sekadar kalau kau mampu memiliki sebuah kereta untuk kesenangan bersama. Aku juga ingin kau tahu, aku tak kisah kalau kau bukan bos di syarikat-syarikat besar. Cukup sekadar kau mempunyai kerja halal yang mampu bagi kesenangan kepada kita.

Aku juga tak kisah andai kau tak miliki sebuah banglo mewah. Cukup sekadar rumah yang memberi keselesaan kepada kita dan mungkin 5 anak-anak kita. Aku juga ingin kau tahu yang aku bukan seperti chef di kaca tv. Aku belum pandai menyediakan pelbagai jenis masakan untuk kau. Aku sedang dalam proses pembelajaran. Sesungguhnya aku tidak sesempurna insan lain. Aku tak secantik wanita lain di luar. Aku tak sebijak mereka dan aku tak pandai bergaya. Aku cuma ingin kau mampu menerima aku seadanya.

Aku harap, kau seorang yang rajin membantu aku di rumah. Jangan harapkan aku sendirian kerna aku juga sibuk bekerja. Cukup sekadar kau tolong kemas rumah atau basuh kain baju. Aku taknak, kau persoalkan segala kekurangan aku sesudah kita diijabkabul. Aku terima kau seadanya dan kau kena terima aku seadanya. Aku nak kau sentiasa disisi aku bila aku perlukan teman dan bila aku dalam kesedihan.

Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat.Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah.

Seandainya kau memang tercipta untukku,bimbinglah aku, didiklah aku. Andai aku terkasar bahasa atau terlanjur kata, tegurlah aku dengan berhikmah.

Ya Allah seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untukku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu kekal abadi..

Sekian saja.....

Ikhlas dari,
Tulang rusuk kirimu

No comments: