I ♥ My Followers

♥ SI GEMOK ♥ SI KURUS ♥

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 6, 2011

~ Bintulu story,Day 5 ~



see,kan aku dah cakap,aku rajen hupdate belog la!!
arini dah ari ke-5 rope2 nye aku duk kat Bintulu nie,rase x sbr dah nak balik semenanjung.
bukan aku x epi duk sini,aku epi,org sini peramah2.tapikan2 aku rindoo masakan mak aku.
kat sini makanan bukan x sedap,tapi biasela da tekak org Selangor nak wat cane kan??
tadi aku g bazar ramadhan kat area Medan Jaya,Bintulu tuh,byk gak la pilihan makanan,
tapi last2 aku beli nasik puteh + lauk ayam msk kicap.ha ha ha
lauk camtu kat selangor pon byk kan??siap bole msk sendiri lagik.pastu aku rase cm x cukup lak,aku pon beli murtabak daging,tukang jual die cm mamak2 so aku rase mesti la sedap.after da beli2 makanan tok buke,aku singgah pasaraye Sing Kwang,nak beli panadol.lupe nak gtaw u oll's,aku tgh demam nie..mesti sebab perubahan cuace kot,tu yg aku demam tuh.hope afta mkn ubat jap g demam aku okla kan.

sampai hotel tgk2 dah kul6.45,cepat2 aku tukar baju,cuci tgn n ngadap makanan buke.hihihi.air xyah pikir dah sebab dlm peti mcm2 jus aku dah sediakan.kat sini buke awl ye u oll's,so jgn jelesss, hihihi.ala,awl beberapa mnt je kan dr u oll's??nasi + aym msk kicap die okla,aku bg 3 star dr 5 star ye.murtabak daging yg kuahnye cair cam letak rempah kari ngn air kosong tu aku bg 4 star,sbb die nye murtabak sedap hokey,cume kuahnye x bole bla!he he he.apepon syukur alhamdulillah sbb still bole mkn,drpd x leh mkn.


eh tapikan2 b4 aku cuci tgn n ngadap makanan td,aku sempat snap view yg shantek dr hotel aku.rase tenang je bile bukak2 tingkap leh tgk view yg menenangkan.korang nampak x view ape y aku maksudkan??hehe..bole tgk laut taw.pastu ade kapal2 lalu.mmg bestla hotel yg aku duduk nie.


aku x sempat snap pon makanan berbuke aku,tapi kat ats nie aku nak share stok makanan yg aku simpan kat hotel nie ha.korang nampak x megi yg melambak tu??taw kat mak aku,mmg die membebel setahun la jawabnye.aku saje je sediekan stok makanan tu,takot2 tetibe lapar.kalo nak beli lauk2,kat mane lak aku nak masak kan,bukan ade dapor pon aku nye bilik nie.tp yg paling penting air mangge peel fresh kene ade,sedap gilos air nie u oll's.

ok bye ok bye <3


No comments: